MG3 Hybrid+: een scherp alternatief in de compacte klasse

MG3 Hybrid+

Er is een nieuw model van MG op de markt! De nieuwe MG3 Hybrid+ is de eerste MG met Hybrid+ aandrijflijntechnologie. Daarmee is het tevens de eerste MG met een conventioneel hybridesysteem zonder plug-in technologie. Deze auto combineert pittig rijden met efficiënt gebruik van vermogen. En de prijs is scherp. Zeker als je bedenkt dat je in een bijzondere auto rijdt. Het is tenslotte wel een MG!

Complete standaard uitrusting en gunstige prijs

Met een ongekend complete standaarduitrusting, ruim interieur, efficiënte hybride aandrijflijn en een nadrukkelijk fun-to-drive karakter zet de MG3 Hybrid+ nieuwe standaarden in de compacte klasse. Het is ook zorgeloos rijplezier met 7 jaar of 150K km garantie. En de prijs loopt vanaf € 22.769.

Krachtige prestaties

Met de krachtige aandrijving kan een groot deel van het rijden onder hoge belasting – bijvoorbeeld bij accelereren – elektrisch worden uitgevoerd, waarbij de benzinemotor bij hogere snelheden naadloos ondersteunt of het van de elektromotor overneemt. De MG3 Hybrid+ heeft een speciale automatische hybride transmissie met drie versnellingen en onderscheidt zich met een responsieve acceleratie en een soepel en verfijnd schakelgedrag.

Focus op efficiency

De pittige prestaties combineert de MG3 Hybrid+ met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,4 l/100 km (1 liter op 23 km) en een CO2-uitstoot van 100 g/km. De hoge efficiency wordt mede mogelijk gemaakt door een batterij van 1,83 kWh, die een groot elektrisch bereik ondersteunt. De maximumsnelheid in uitsluitend elektrische modus bedraagt 80 km/u, wat in combinatie met de extra grote hybride-accu een breed scala aan elektrisch af te leggen ritten mogelijk maakt.

De MG3 Hybrid+ kiest volautomatisch uit de volgende rijmodi

  • EV – volledig elektrisch rijden zolang de accu is geladen
  • Series – de verbrandingsmotor is verbonden met de generator die de elektromotor aandrijft
  • Series and Charge – de Series-modus waarbij de accu wordt bijgeladen bij lage belasting
  • Drive and Charge – de motor drijft de wielen aan en laadt via de generator ook de accu op
  • Parallel – zowel de motor als de elektromotor drijft de wielen aan

Aanvullend kunnen bestuurders zelf naar wens het reactievermogen van de MG3 aanpassen met een keuze uit drie rijstanden: Eco, Standard en Sport. De Eco-stand is gekalibreerd voor een optimaal brandstofverbruik en zorgt voor een gedoseerde gasrespons, terwijl de Standard-stand een mix biedt tussen zuinigheid en prestaties. De Sport-stand heeft een responsievere setup, die het beste uit het gecombineerde vermogen haalt en de MG3 tot de best presterende hybride in het B-segment maakt.

Weinig lawaai tijdens het rijden

De MG3 Hybrid+ maakt indruk met zijn verfijning en lage geluidsniveaus. De ingenieurs van MG hebben zich met name gericht op de motor- en ophangingssteunen, geluidsabsorberende materialen en het transmissieontwerp, om geluiden en trillingen te verminderen en zo een eersteklas rijervaring te bieden.

Comfort en Luxury: de naam zegt alles

MG3 hybrid+ interieur

De MG3 Hybrid+ tilt het comfort naar een nog hoger niveau met bijvoorbeeld verwarmde en automatisch inklapbare buitenspiegels, ventilatie achterin, zes speakers voor het audiosysteem en een startknop. 16 inch lichtmetalen velgen zijn eveneens inbegrepen.

Waarom kiezen voor MG?

Als ik aan MG denkt, dan zie ik de oude Engelse auto’s voor me uit de jaren ‘60. De Engelse auto die in de jaren 80 onder de Rover Group viel, werd in 1994 verkocht aan BMW. In 2006 gingen de rechten over naar een Chinese autofabrikant. Dus ja, nu is het een chinees merk. Maar toch voelt dat niet zo. Dat is dus wat merknamen doen. Het voelt wel verdrietig dat het geen zelfstandig merk meer is. Maar de naam blijft voor mij de verwijzing houden naar die chique en elegante Engelse auto’s.  Ook al is het uiterlijk jammer genoeg niet meer wat het was. Dat geldt voor alle automerken. Alles is op elkaar gaan lijken. En dat vind ik als oldtimer fan een groot verlies.  Maar toch! Ik ben wel heel benieuwd naar deze nieuwe uitvoering.

MG oldtimer
Wie de oldtimers van MG zich nog herinnert, heeft waarschijnlijk voor altijd een positief beeld bij dit merk. Ze waren sportief, elegant en chique. (Foto door Phil McIntosh via Pexels.com)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.