Je bent wat je rijdt

Auto in het bos

Kies je bewust of onbewust een bepaald merk of type? Absoluut bewust natuurlijk. Waarom kies je wel een Volkswagen en geen Skoda terwijl ze beiden tot hetzelfde bedrijf behoren. Je identificeert je met het merk en je wordt geïdentificeerd, of je wil of niet. Wees eerlijk, wie herkent het niet, de regelmatige blikken van je medeweggebruikers bij bepaalde type auto’s. Vertellen ze dat bij de aankoop? Vast niet. Wist je het bij de koop, zeker wel.

Vrouwenauto

Er is ook helemaal niks mis mee om bewust een bepaald model te kiezen. Tenslotte doe je dat ook met je kleding en schoenen, kortom je gehele uitstraling. Waarom dan ineens zo ‘bescheiden’ als het om een auto gaat. Is er een verklaring voor waarom vrouwen vaak gaan voor compact, praktisch en dat soort ‘excuses’. Zo hou je in ieder geval de term vrouwenauto in stand.

Lekker praktisch

Wie heeft het niet over gelijkheid in werk, in functie, in salaris, you name it. En gek genoeg geldt dit blijkbaar dus niet bij auto’s. Voor veel mannen is een auto status. ‘Zo lekker praktisch’ telt bij een auto ineens niet meer mee. Een man krijgt behoorlijk vrouwelijke trekjes als het gaat om kiezen van een auto en laat staan de opties.  Beetje omgekeerde wereld.

Stadsauto

Waarom is de auto van de vrouw vaak ‘de tweede auto’ in het gezin? Ook zo’n vreemde. Stel dat zowel de vrouw als de man een leaseauto mogen kiezen, dan 10 tegen 1 dat de man wegkomt met een ‘gezinsauto’ en de vrouw met de stadsauto. Onverklaarbaar.  Of wil een vrouw gewoonweg geen grote auto. Dat kan natuurlijk ook.

De reclame heeft vast grote impact. Elk merk positioneert een vrouwenmodel. En met z’n allen vinden we dat prima. Of toch niet? Reageer vooral.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.